اجازه ندهید تا ترس شما را از زندگی کردن براساس خواسته هایتان باز دارد. اینجا نکاتی در مورد چگونگی قدم زدن به سوی دنیای بدون ترس ورسیدن به اهدافتان ارائه می کنیم.

ترس می تواند تضعیف کننده باشد. ترس می تواند کاملا در ما احساس کرختی ایجاد کند. ترس مقاومت ما را از بین می برد و ترس ما را از رسیدن به رویاهایمان، از مبارزه طلبی ،از استفاده از صدای رسایمان و از تلاش برای نو شدن باز می دارد.
خیلی بعید به نظر می رسد که تاجران زیادی داشته باشیم که در حرفه شان بدون تجربه ترس به پیش رفته باشند.ترس هایی نظیر ضرر در بازار سهام ، عدم بازده مناسب و نبود درآمد و یا ترس عدم حرکت به سمت جلو در کسب و کار.سوالات زیادی نظیر آیا می توانم؟آیا کسی می خواهد به حرف من گوش دهد؟آیا تجربه کافی برای انجام این کار را دارم؟
فکرهای بی سر و ته و ترسهای بی معنی و مضحک.
حقیقت این است که ترس برای خیلی از ما هر روز وجود دارد. سوال این است که چگونه ترس هایمان را به ابزاری قدرتمند برای خود تبدیل کنیم؟ اینجا پنج نکته برای حذف ترس و دستیابی به موفقیت را بیان می نماییم:
۱- همه چیز با “شما” شروع می شود.
تنها قضاوت مهم قضاوتی است که شما نسبت به خودتان دارید ، پس تصمیم بگیرید که در چه جایگاهی تصمیم دارید بایستید، تعهد شما نسبت به جهان چه چیزی است، چه تفاوت هایی در امروزتان می خواهید بدهید تا زندگیخود و اطرافیانتان را متاثر کنید.هنگامی که هدفتان در زندگی برایتان واضح شد ،هنگامی که دلایل روشن برای رسیدن به اهدافتان داشتید ، شما می توانید سفرتان را برای رسیدن به خواسته هایتان در زندگی،تجارت یا حرفه تان آغاز کنید و از موفقیت های مداوم لذت ببرید زیرا برای رسیدن به هدفتان زندگی کرده اید.

۲- به شهود خود اعتماد کنید.
سیستمی با ارزش برای زندگیتان بسازید و آن را برای خود کنید . با آن زندگی کنید. روی آن کار کنید. اگر شما هدایت سیستمتان را شروع نکنید و کنترل آن را برای تصدیق ارزشهایتان و اعتقادتان به دست نگیرید و از درون کنترل همه چیز را به دست نگیرید ، هرگز قادر نخواهید بود فرد بهتری از بیرون باشید. این سیستم برای شما منحصربه فرد است و مسولیت و مالکیت آن در اختیار شماست. حتما بارها شده است که چالشی پیش آمده است و به نظر دیگران اهمیت داده اید و هنگامی که به عقب برگشته اید به این نتیجه رسیده اید که باید به شهود خود اعتماد می کردید.این شهود به طور حسی درست بود؟ همیشه به آن بی اعتماد نباشید. این یک بخش کلیدی شماست، و شما باید بیاموزید که آن یکی از بهترین دارایی های شماست. ترستان را نادیده بگیرید.

۳- شجاع باشید.
خارج شدن از منطقه امن تان یک دید جدید به شما می دهد. این را همه می دانیم. هنوز ترس سر راه قرار می گیرد و ما در دام میفتیم و در شرایط فعلی گیر میکنیم ، مکان یکنواخت و بدون رشد. شجاع باشید و سفری را به سمت نوک قله شروع کنید. تنها این شما را قوی می کند و اعتماد بنفس و خودباوریتان را افزایش می دهد. خارج شدن از منطقه امن تان شما را قویتر می کند و وارد گود می کند. اینکار شما را مجبور می کند تا با ترستان روبرو شوید. امکانات و احتمالات ممکن را تجسم کنید و از آن بعنوان سوختی برای شجاعت خود استفاده کنید تا فرصت های جدید را کشف کنید و درهایی به سوی مسیرهای موفقیت جدید پیدا کنید.

۴- در زیر نورافکن بایستید و کانون توجه باشید.
از درخشش نهراسید. رویاهای تجارت و موفقیت های شخصی را دنبال کنید. هیچ اشکالی ندارد که پروفایل شخصی تان را داشته باشید یا برندی به هر توانی که دارید برای خود داشته باشید، زیرا این یعنی شما در حال عمل کردن در مقام یک لیدر هستید.

 

۵- پیشرفت در مسیر کمال را دنبال کنید.
خیلی از ما به طور غریزی زمان و انرژیمان را صرف جستجو و به دست آوردن اهداف بزرگ می کنیم.انرژی و زمانی که بسیار با ارزش و تکرار نشدنی است. تمرکز زیاد روی اهداف بزرگ می تواند در انسان احساس ناامیدی و انجماد ایجاد می کند. تصور اهداف بسیار مهم است اما گاهی ما را از دیدن موفقیت های گام به گام و دستاوردهای در مسیر پیشرفت باز می دارد.زمانی را برای شناسایی پیشرفت های کوچک روزانه به طور مستمر بگذارید.
۶- عمل کنید.
عمده چیزی که ما از آن می ترسیم ، آینده است. مهم است که ذهن مان که عمدتا پر از فکرهای مختلف و پراکنده است را به طور مداوم در زمان حال بیاوریم و روی چیزهایی که ما احتیاج داریم که اکنون انجام شود تمرکز کنیم و عمل کنیم و به پیش برویم. عمل کردن به ما اجازه می دهد بر ترسهایمان و سکونمان غلبه کنیم. هرطور شده شجاعانه وارد عمل شوید.

۷- مشتاقانه تصمیم گیرنده باشید.
هنگامی که از ترس اشتباه تصمیم نمیگیرید این ترس در افراد دوروبرتان نفوذ می کند. این به معنی یک پروژه ی بی نور و بی هیجان است، یک ناتوانی همه گیر در تغییر حالت یکنواخت و فقدان پتانسیل برای رهبری آینده. بخش بزرگی از شجاعت ،قبول ریسک شکست است. تماس های حیاتی بگیرید و به اطرافیانتان نشان دهید که همه چیز خوب هست.
افرادی که تمایل به ورود به عرصه های چالش برانگیز دارند و در جهت موفقیت روی خودشان حساب می کنند و احتیاج به رسیدن به کمی جلوتر و کمی بالاتر را احساس می کنند احساس رضایتی بزرگ را در نهایت تجربه می کنند. فقط پنج درصد از دیگران شجاع تر باشید . عمیق تر کنکاش کنید و استعداد منحصربه فردتان و تفکر لیدر بودن و مهارت خاصتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. انرژی را ایجاد کنید و آن انرژی را ابزاری برای رسیدن خود و اطرافیانتان به تغییر کنید. از آن برای جهش و مواجهه با ترسهایتان استفاده کنید و با استفاده از آن انرژی، رویای موفق شدن را به واقعیت بدل سازید.
در پایان کار ، چه قیمتی روی خودتان می گذارید اگر حتی تلاش هم نکنید؟

منبع : Success.com